Charline in California

Elections, Thanksgiving and IEW || November

Hoi ben ik weer met maand 4. November 2016 is een historisch moment geworden. Trump is president, het klinkt nog steeds behoorlijk raar. Al heeft hij niet de popular vote gewonnen, door de electoral vote is hij toch echt president of the United States. California was voor Hillary trouwens. Ik ben met de oma en opa van mijn best vriedin hier mee naar de stembus geweest en ze hebben mij en Cynthia alles uitgelegt. Je stemt niet alleen voor de president, maar ook voor alle propositions. Zo is marijuana nu legal in California. En natuurlijk heb ik de uitslag live op tv gevolgd. Je zal nu denken hoe kan Trump president zijn, maar mensen zijn echt voor hem en denken dat alles beter wordt met hemdeels omdat hij een businessmen is. Of ze vinden Clinton helemaal niets. Naja we zullen zien wat er gebeurd. De dag erna hing er een gespannen sfeer op school. Vooral omdat het grootste deel van mijn school mexicaans is of in ieder geval mexicaanse familie heeft. En we weten allemaal wat Trump daar van vindt (al heeft hij over elke groep wel iets te zeggen).

Over school gesproken, het is nog steeds heel leuk en ik ga met plezier naar school. Er is niet super veel bijzonders gebeurd tijdens de lessen. Het is allemaal heel gewoon voor mij nou. Wel heb ik deze maand een schoollunch geprobeerd. Normaal gaan McKenzie en ik naar huis of Taco Bell, maar deze dag was ze niet op school. Ik was dus bij een vriendin gaan zitten en die haalt altijd lunch op school en je moet het toch een keer geprobeerd hebben. Die dag stond egg roll op het menu en ik heb mij laten vertellen dat dat het beste is wat ze hebben. Verder krijg je een appel, chocolade melk, juice d'orange en iets zoets. Laten we het er maar op houden dat het te eten was, leuk was voor een keer maar daar laten we het maar bij.

Tennis is over en ik ben begonnen met een nieuwe sport, track and field. Het is wel pre season nog, season begint pas in maart. We hebben dus nog geen wedstrijden en er zijn nog maar een paar mensen die al begonnen zijn. Wat trouwens heel fijn is omdat ik geen ervaring heb en de coach nu veel aandacht voor mij heeft. We doen nu vooral weight lifting en een beetje van alle onderdelen wat. Training is niet elke dag, het is nu nog alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag ochtend (daar ga ik niet heen). Dat worden er wel steeds meer. Mijn choach vroeg zelfs of ik op Thanksgiving kon training, like no what? Ik ben nu aan het trainen voor polstokhoogspringen, omdat de choach denk dat ik daar goed in kan worden. We zullen zien hoe dat gaat. Voordat ik echt mag springen moet ik de techniek onder de knie krijgen en dat is nog best lastig.

Als laatste ding van het tennis season hadden we een banquet. Je gaat dat met je familie ergens eten en worden er prijzen en certificaten uitgerijkt. We hadden de banquet in een country club en het eten was echt heel erg lekker. Als toetje waren er allemaal cupcakes en snoepjes. Iedereen krijgt een certificaat van deelname. Als senior kreeg ik ook een deken in de kleuren van de school. Het was echt onwijs gezellig en er zijn zoveel foto's gemaakt.

De deken kan ik deze dagen wel echt goed gebruiken. De meeste dagen zijn nog steeds vrij warm, maar sommige weken zijn echt koud (15 graden overdag). Ik ben denk ik zo gewend aan het warme weer, want met 15 graden heb ik echt het gevoel dat het vriest.

De week van Thanksgiving was trouwens wel vrij warm en heb ik met Cynthia aan het zwembad gelegen. Mijn host family zou de hele dag weg zijn, dus heb ik Cynthia uitgenodigt om te komen. We hebben pannenkoeken gebakken, appeltaart gemaakt en films gekeken. Het was echt een hele gezellige dag.

De pannenkoeken en appeltaart hebben we gemaakt voor International Education Week. Dit is de week voor Thanksgiving break waar mensen hun cultuur delen. Mijn ouders hebben me allemaal dingen (vooral sinterklaas snoep) gestuurd voor hier om mensen te laten proeven. Ik heb het meegenomen naar school en allemaal mensen uit mijn klas dingen laten proberen. Iedereen vond het erg leuk. Stroopwafel en kruidnoten vinden ze het lekkerst en drop(zoals verwacht) het minst. Voor mijn gastgezin heb ik een andere verrassing. Als laatste heb ik voor mijn government class een presentatie gegeven over Nederland. Dit duurde de hele les, want ik kreeg allemaal verschillende vragen. Ik vond het echt leuk om te zien dat ze geÏntereseerd waren en niet lagen te slapen wat ze meestal doen. Natuurlijk vond ik het heel leuk om te doen en mijn cultuur te delen. Maar al deze dingen heb ik ook voor de ayusa wedstrijd gedaan. Half december komt de uitslag dus even voor mij duimen allemaal. Ik heb trouwens gemerkt dat ik Nederland stiekem toch wel een leuk land vind en ik best trots ben om nederlands te zijn.

En toen was het opeens al Thanksgiving! De tijd vliegt voorbij! Donderdag gingen we naar familie van mijn host dad. Ze begonnen met eten om 1 uur. Er was turkey, mashed patatoes, sweet patatoes, salad, fruit salad, bread en stuffing. Ik heb van alles een beetje geprobeerd en het was allemaal echt heel lekker. Daarna gingen ze Football kijken en veel namen een nap. Ze hebben als traditie in deze familie dat ze wat gaan knutselen, dus we hebben met zijn alle uiltjes gemaakt. Ik had er samen 1 met McKenzie gemaakt en naja het zegt waarschijnlijk wel genoeg dat we hem hebben weggegooid. Daarna rond 4 was het tijd voor het toetje. Er was natuurlijk punpkin pie, maar ook cheese pie, lemon pie, chocolate pie, apple pie, blueberry pie, cookies and ice cream. Ik heb de punpkin pie en cheese pie geprobeerd en het was lekker voor een paar happjes.

Vrijdag ben ik niet gaan blackfriday shoppen. We hadden deze dag een thanksgiving met de familie van mijn host mom bij ons thuis. 's Ochtends hebben we dus het hele huis schoongemaakt. Om 1 uur zijn we weer gaan eten en daarna heb ik met verschillende familieleden gepraat. Ook de tweede dag was heel erg gezellig! Sales zijn trouwens het hele weekend wel. Ik ben zaterdag en zondag naar de winkels geweest en er waren nog steeds veel deals.

Iedereen is begonnen met kerstverlichting in en om het huis te plaatsen en de kerstmuziek is overal op de radio. Kerstcadeautjes zijn echt heel belangrijk hier en er wordt echt extreem veel uitgegeven aan kerst. Het weekend na Thanksgiving ben ik met mijn dad en Cynthia naar een plek geweest waar ze allemaal kerstbomen in verschillende thema's hadden versierd. Het was echt leuk om alle themas te zien. Mijn favoriete waren de ijsbeertjes, harry potter, elf en finding dory. Ook ben ik met Santa op de foto geweest. Was vrij awkward maar oke hahah.

Ik kan niet geloven dat het al december is. De tijd vliegt voorbij, ik moet al gaan denken over wanneer ik terug wil vliegen naar Nederland. Soms voelt het alsof ik hier nog maar net ben en soms voelt het alsof ik hier al een tijdje leef. Het is allemaal vrij raar maar onwijs leuk!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active