Charline in California

Winterformal, track & strand || Januari

Heey ben ik weer, januari was weer een leuke maand. Ik heb onwijs drukke dagen door track en had dus geen tijd om het eerder te plaatsen. Daarnaast moet ik soms toch behoorlijk lang nadenken over nederlandse woorden en hoe je het schrijft. Nederlands was nooit mijn beste vak, dus de vele fouten moet je maar negeren hahah.


Op de dag dat ik ik weer begonnen ben met track gingen we meteen trappen rennen. Erg vermoeiend en alsof dat nog niet genoeg was gingen we daarna ook nog weight room doen en dan vooral dingen voor de been spieren. Dinsdag hebben ik polstok dingen gedaan. Nog lang niet het echte springen want er ziet behoorlijk veel techniek achter. Dat zijn we allemaal eerst aan het doen en dat toch nog best lastig. De rest van de week hebben we voornamelijk veel gerend.


Op school is het tweede semster begonnen. Dit semester heb ik Algebra, Biologie, retail operations, economie en engels. De meeste vakken zijn zoals je ziet hetzelfde gebleven. Retail operations is eigenlijk student store. We moeten de voorraad bijhouden en de winkel klaar maken voor de lunchpauze. De rest van de tijd (want dit duurt meestal maar de helft van de klas periode) is het gewoon gezellig praten en je kan dingen uit de winkel kopen. Economie is mijn andere nieuwe vak, dit is wel serieus. Dit is meestal aantekeningen maken en we hebben regelmatig toetsen. Voor maandag moeten we een liedje schrijven over de verschillende markt vormen. Mijn rooster is redelijk leuk nu en in de nieuwe klassen heb ik al redelijk wat mensen een beetje leren kennen. Dus dat is allemaal erg gezellig.


Op school was er deze maand de winterrally. Dit was om de winter sporten aan te moedigen en voor de schoolspirit. Net zoals bij de vorige rally waren er groepen aan het dansen, zingen en werden de teams aangemoedigd. Ook waren er een paar spelletjes en schreeuwen voor je jaar. Blijft toch redelijk apart, maar onwijs gaaf! Toch speciaal om de schoolspirit te ervaren, want dat is toch iets typisch amerikaans en iets dat ik thuis nooit zal meemaken.


Ongeveer twee weken geleden was winterformal. Dit was een beetje te vergelijken met kerst gala. Het was wel met drie high schools en was in San Bernadino op een mooie en redelijk grote locatie. Cynthia had mijn makeup en haar gedaan. Eenmaal daar was een andere vriedin er nog niet en waren we dus met zijn tweeen. We stonden op de dansvloer waar iedereen leterlijk tegen elkaar aan staat en omdat we er maar met zijn tweeen stonden liep iedereen langs ons. Even later kwamen Kailynn en haar vriendin en hadden we dus een groepje wat gezelliger en leuker was. Verder was er een photoboth wat we natuurlijk ook even gedaan hebben.


De ochtend van winterformal ben ik met McKenzie, mijn host mom en haar zussen naar de womens march in Riverside gegaan. Dit was een march voor vrouwenrechten en tegen Trump volgens mij. Op deze dag waren mensen in heel Amerika en zefs in andere landen aan het lopen. Natuurlijk was het niet zo groot als in Washington, LA, Chicago ect. Maar ik vond toch dat er veel mensen waren! Veel mensen hadden signs met soms echt hele grappige of originele dingen. Ik vond het echt gaaf om mee te maken en dit jaar is echt een historisch jaar! Het was eerst een stukje lopen en daarna waren er mensen aan het praten en dansen enzo. Trump als president blijft toch raar en redelijk slecht als je het mij vraagt, maar niets aan te doen. Amerika heeft gekozen.


Begin Januari ben ik naar de film met Kailynn en twee van haar vriendinnen geweest. Ik had ze nog mooit ontmoet, maar ze waren erg gezellig. Na de film hadden we in n out gehaald en gekeken naar de zonsondergang op de heuvel. Daarna hadden we bij haar thuis een tijdje gezeten en muziek geluisterd enzo.


Verder was mijn host mom deze maand jarig. We hadden het huis versierd voor haar. Rond het middag uur zijn we naar een schaatsbaan gegaan en hebben we een paar uurtjes geschaatst. Dit was toch wel weer leuk om een keertje te doen. 's Avonds gingen we naar market boiler, een vis restaurant. Dit is altijd erg lekker. Ik heb eigenlijk bijna altijd hetzelfde dus veel heb ik daar niet geprobeert, maar wat ik de eerste keer had was gewoon zo goed hahah.


Ook ben ik met McKenzie en Madison opnieuw naar market boiler geweest een week later. Deze keer was er niemand jarig, maar ze zeiden dat het mijn verjaardag was zodat we een gratis toetje kregen. Wel waren we helemaal speciaal aangekleed in een jurk enzo alsof we een speciale gelegenheid hadden dus raar was het niet. Het toetje was erg lekker hahah. Daarna heeft Madison mijn haar geknipt. Het is nu een stuk korter, maar nog wel over mijn schouder dus niemand merkt het echt eigenlijk.


Afgelopen weekend zijn Mckenzie, een vriendin en ik maar het strand geweest. Het weer was opeens weer heel warm (20/24 graden). We hebben over de pier en langs wat winkels gelopen. Daarna moesten we terug naar de auto omdat de band was plat. Haar opa kwam om de band te vervangen. Daarna hadden we nog een uurtje en zijn we over het strand gelopen, beetje in het water gelopen en gezellig gepraat. Als laatste heb ik voor het eerst Chipolte gehad. Dit is een burrito en je kan zelf kiezen wat je erop wilt, zoals rijst, bonen, sla, mais ect. Erg lekker!


Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin! De dagen vliegen voorbij vooral nu ik track tot meestal 5 uur heb. Mijn terugvlucht is geboekt. Ik vlieg terug mid juni, maar daar wil ik voorlopig nog even niet aan denken. Ik ben nu echt over de helft en ik kan eigenlijk niet geloven dat ik hier al zolang ben. Het is geweldig!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active