Charline in California

PROM & meer || April

270 dagen hier en nog 50 te gaan. Nog maar 4 weken school, waarvan de laatste week graduation oefenen en alles is. En dan moet ik alweer beginnen met mijn koffer pakken. De tijd vliegt. Idereen vraagt me of ik blij of verdrietig ben dat ik naar huis ga en ik weet het eigenlijk niet. Het is allemaal zo dubbel. Ik ben gewoon zo gewend aan alles hier. En nederlands spreken wordt ook wel moeilijk hoor hahah. Ik denk in het engels en vertaal naar nederlands nu hahah.


Deze maand ben ik met 5 andere exchange students naar Six flags geweest. We vertrokken zondag vroeg zodat we de hele dag hadden. Het was eigenlijk helemaal niet zo druk en we konden dus bijna alle achtbanen doen die we graag wilden doen. Het leukste vond ik dive devil. Dit is waar je een soort vrije val maakt en dan schommelt. Dit klinkt heel vaag, maar als je het echt graag wilt weten kan je het opzoeken hahah. We bleven tot het park sloot en gingen daarna naar een hotel. Hier zijn we wat gaan zwemmen en toen gaan slapen. 's Ochtends na het ontbijt zijn we weer terug naar huis gegaan. Ik kende alleen de twee jongens van mijn school, maar de meisjes waren ook heel gezellig en ik werd al snel vrieden met ze. Six flags is met veel achtbanen dus dat was wel echt mijn ding hahah.


April, de maand van Pasen en dat moet natuurlijk gevierd worden. Mijn gastvader had paaseieren in het huis verstopt en we kregen een paasmand. Erg lekker en leuk natuurlijk. Ook hadden we een lekker ontbijt die dag. 's Middags gingen we naar mijn gastvaders familie waar we met zijn alle avondeten gingen eten. Lekker vroeg natuurlijk zoals gewoon is hier hahah. Daarna hebben we gewoon wat gezellig gepraat en zijn we weer naar huis gegaan. 's Avonds zijn mijn gastzus en ik nog even naar de film geweest. De naam ben ik vergeten maar het was erg leuk en grappig.


School is bijna over en naja track is dus ook zo goed als klaar nu. Twee weken geleden na onze laatste homegame was het senior night. De coach noemde de namen van alle senior op en je kreeg een poster, roos en ballon. Toen allemaal op de foto en dat was het eigenlijk wel. Ook hadden we deze maand de laatste 'gewone' meet. Ik moet zeggen dat ik mijn track seizoen goed afsloot. Ik werd 1ste in de tweede vatsity heat bij de 100m & 2e bij de 200m. Misschien snap je helemaal niet wat dat inhoudt, maar dat is oke. Ik kreeg veel complimenten van mensen dus dat zeg vast wel genoeg hahah. We hebben nog steeds practice. Het is niet verplicht maar wel leuk dus ik ga wel gewoon.


Afgelopen week was de science march in downtown Riverside. Ik ging hierheen met Kailynn. Ze had op school borden gemaakt en had tshirts bestelt dus we waren er helemaal klaar voor. Het was een mile lopen en er werden wat speeches gegeven, net als bij de womens march. Ook dit was toch wel weer een hele ervaring.


En dan het moment waar iedereen naar uitkijkt en het hele jaar op wacht, prom natuurlijk! Prom is maar 1 avond, maar de voorbereiding en het gepraat erover begint al een maand van te voren. Mensen beginnen toch wel al een maand van te voren met jurken te passen en te kijken wat je wilt enzo. Ik heb mijn jurk twee weken van te voren gekocht. En de week ervoor ben ik heel vaak naar de winkels geweest voor van alles en nog wat. Makeup, schoenen, sieraden ect. En dan is het zover, de dag waar je naar uitkijkt. Wat je normaal alleen op instagram ziet en nu dus zelf mee kan maken. Die dag hadden we wel gewoon school, maar een korter rooster. Cynthia had mijn makeup tijdens het 6e uur op school gedaan dus dat scheelde tijd hahah. We waren toch alleen maar een film aan het kijken. Daarna haar makeup en ons haar. Verrassend genoeg waren we eigenlijk optijd klaar hahah. We gingen langs mijn huis voor mijn jurk en om een paar foto's te maken en toen naar de partybus!


Op mijn school gaan veel mensen met een partybus. We gingen eerst naar een park om veel foto's te maken. We zouden voor prom gaan eten, maar het duurde allemaal wat langer dus we gingen meteen door naar de Nixon Library. Het is zo mooi daar! Google het :) We hebben veel gedanst en wat buiten gezeten en rondgelopen. Ook heb ik de photobooth wel drie keer gedaan, steeds met andere mensen. Ik heb eigenlijk redelijk veel nieuwe mensen leren kennen. Ik had echt een geweldige tijd en ik zal het nooit vergeten. Na prom zijn we nog ergens gaan eten en toen zijn we naar huis gegaan.


Hoewel prom echt geweldig is, het is nog steeds gewoon een schooldance. Alleen dan met dure jurken, een dure locatie en vervoer enzo. Maar het was echt heel gezellig met mijn vrienden en iedereen die ik die avond heb leren kennen. Ik zal het echt nooit vergeten.

Ik weet nog niet precies hoe ik fotos kan delen, maar er staan een aantal op Favebook en instagram.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active