Charline in California

Sint, Kerst, verjaardag & football || December

Ik ben nu officieel op de helft van mijn jaar. Dit was 2016 dan, een jaar vol veranderingen, uitdagingen, nieuwe mensen, nieuwe tradities en vooral vol ontdekkingen. Ik wens iedereen een gelukkig 2017 en dat al je dromen zullen uitkomen. Wees niet bang om dingen te proberen want je krijgt er veel voor terug.

Oke December de maand van Sinterklaas, kerst, oud en nieuw en natuurlijk mijn verjaardag! In mijn vorige blog had ik verteld over de ayusa wedstrijd, waarbij je je cultuur deelt enzo. Ik heb natuurlijk niet gewonnen, want zoveel had ik niet gedaan. Maar ik werd toch vermeld als honorable mention, wat ik toch nog best wel knap vind van mezelf.

Sinterklaas is dit jaar toch gekomen in Amerika. Ik heb mijn hostfams schoen gezet en er een chocoladeletter, kruidnoten, pepernoten en marsepein in gedaan. Ze vonden dit erg leuk en dit was een leuke manier en gelegenheid om wat over Nederland te delen en ze er wat over te vertellen. Het blijft toch moeilijk voor ze om te begrijpen dat Sinterklaas en Santa Claus anders is. Er zijn namelijk veel overeenkomsten. Het leuke is dat ze het nu met iedereen delen, bij familie met kerst was het van hey Charline leg jullie kerst wat geen kerst is eens uit. Op school vond iedereen het toch wel raar en tip begin niet over zwarte piet want dat zorgt voor een discussie.

Mijn vakken voor volgend semester blijven vrijwel hetzelfde. Alleen psychologie veranderd in student store. Ik vind het jammer dat ik 4 verplichte vakken heb en dus niet echt nieuwe vakken kan proberen, maar dat is maar zo. Travel Active heeft me in ieder geval duidelijkheid gegeven waarom dat zo is, want verder deed iedereen er super vaag over. Het is verschillend per school district welke vakken verplicht zijn. Verder had ik voor de kerstvakantie finals. De eerste dag had ik bio en wiskunde. Bio was open notes en was dus erg makkelijk. Het vervelende was alleen dat de jongen naast mij niets had gedaan en dus alles heeft afgekeken. Opzich niet erg, maar het vervelende was dat hij de hele tijd naar me staarde en als ik zijn kant op keek ging hij vragen hard op lezen alsof hij aan het nadenken was. Dit leide me echt behoorlijk af. Wiskunde heb ik geen moeite mee dus ik was ruim voor de bel klaar. De tweede dag had ik wel een eerste uur en moest ik dus om 7.15 op school zijn. Dit is hoelaat de school altijd begint. Ik begon met psychologie. Ik heb er niets voor geleerd want het was toch meerkeuzen. Wel vind ik het heel interessant dus heb ik tijdens lessen echt goed opgelet. Deze toets ging best goed. In psychologie had ik het hoogste cijfer van de klas. Dit is dus hoe makkelijk Amerika is vergeleken met havo in Nederland wat ik gedaan heb. Daarna had ik government wat echt heel vaag was dus dat ga ik niet eens proberen uit te leggen. Uiteindelijk werd het extra credit dus dat was al helemaal makkelijk. Als laatste had ik engels. Eerst hadden we essay questions, dit zijn vragen die je in 8 zinnen beantwoord. Meestal is dit je mening geven en ondersteunen met feiten en meningen van schrijvers die we in de klas hebben besproken. En daarna hadden we een korte presentatie.

Track gaat nog steeds goed. In de vakantie gaat dat gewoon door, maar ik ben niet gegaan. Mocht je volgend jaar naar Amerika gaan en een sport gaan doen waar je lichaam niet aan gewent is, laat je niet pushen. Sport hier is heel serieus en mensen rennen door tot ze er haast bij neervallen. Natuurlijk als je net zo bent als ik stop je veel eerder en ga je alleen voor het sociale gedeelte. Maar zelfs ik heb me toch iets te ver laten pushen, te veel in te korte tijd gerend. Mijn been begon pijn te doen en de coach vertelde me dat het gewoon spierpijn was dat ik er wel uit zou rennen als ik nog ietsje verder ging. Het was geen spierpijn en moet nu dus rust houden. Gelukkig is het vakantie is gaan veel mensen toch niet naar practice. Het is nog steeds wel heel leuk. Iedereen is erg aardig en ik ga er met plezier naar toe! Ik ben voor track alle onderdelen een beetje aan het proberen en dan zie ik wel wat ik ga doen. Dit is ook omdat de groep nog klein is en de coach dus niet alle onderdelen op dezelfde dag kan doen.

En toen was het alweer 16 December wat betekent dat ik 18 ben! Op deze dag begon mijn kerstvakantie. De dag ervoor had ik van een vriend helium ballonnen gekregen. Het is heel normaal om op school met helium ballonnen te lopen als je jarig bent. Op de dag zelf werd ik wakker en hadden mijn host mom en sister slingers opgehangen en hadden we donuts als ontbijt. Van thuis had ik allemaal lekkere dingen gekregen en tijdschriften. Ook had ik hele mooie rozen en vans gekregen. 's Avonds gingen we uiteten met mijn familie, beste vriendin en de zus van mijn gastvader. Dit was erg gezellig!

En toen was het kerst. Ik was al vrij lang bezig met cadeautjes uitzoeken. We zijn regelmatig naar winkels gegaan en ik heb opgelet wat ze graag wilden. Ze vonden al mij cadeautjes leuk gelukkig. Een paar dagen voor kerst zijn we naar een straat gegaan waar alle huizen versierd zijn. Het was echt onwijs gaaf om te zien. Er waren zoveel lichtjes en allemaal opblaas dingen en alles. Het was wel echt ongeloofelijk druk, we stonden wel een half uur te wachten voordat we er doorheen konden rijden.

Christmas eve zijn we naar familie van mijn host mom gegaan. We hebben eerst gegeten (natuurlijk) en gezellig gepraat. Daarna hadden we cadeautjes en na nog even gepraat te hebben zijn we naar huis gegaan. Thuis kregen ik en McKenzie ons eerste cadeautje, een kerst pyjama voor de volgende ochtend.

De volgende ochtend lag de woonkamer vol met cadeautjes. Zoals je in films ziet ja. Het was zo onwijs veel, we waren sowieso een half uur bezig met uitpakken. Ik heb zoveel gekregen, sportkleren, normale kleren, schoenen, jassen, een tas, een deken, een ketting en nog kleine dingen en stocking! Het was echt onwijs gaaf om mee te maken. De honden wisten ook dat het kerst was want ze waren helemaal aan het rennen en springen! Daarna heb ik even met thuis geskyped. Gourmetten miste ik toch wel hoor. Maar dat was al snel voorbij toen we naar mijn host dads familie gingen en daar ook erg lekker eten hadden. We hebben wat spelletjes gedaan met cadeutjes en gepraat.

Oud en nieuw was er ook weer ook al voelde dat niet zo. Daarnaast hadden gingen we de volgende dag naar een nfl football game dus zijn we niet eens echt opgebleven. Natuurlijk was ik wel wakker tot 12 uur. Er was wel een beetje vuurwerk en volgens mij redelijk veel pistool schoten, maar dat stopte al vrij snel weer. Het voelde dus niet echt dat het nieuwe jaar begonnen was.

En dan op 1 januari moesten we vroeg op. Om half 9 vertrokken we naar het Los Angeles Coliseum met vrienden van mijn host dad. Ze hadden seizoentickets en 4 mensen gingen niet dus wij mochten mee. Toen we daar aan kwamen gingen we eerst, net als vele andere fans, eten op de paarkeerplaats. Sommige hadden een hele bbq en speakers mee. Wij hadden sandwiches, chips en koekjes en alles dus dat was heel lekker. Daarnaa gingen we naar binnen en we zaten zo dichtbij het veld. We zaten op rij 11 wat echt perfect was! De kaartjes die we krijgen waren ook echt dure kaartjes. Het was de LA Rams vs de Arizona Cardinals. Arizona had dik gewonnen. Het was echt een geweldige ervaring en echt super gaaf!

Het was echt een geweldige kerst en een hele nieuwe en geweldige ervaring! Ik ben zo blij dat ik dit kon meemaken. Verder moest ik gaan nadenken over wanneer ik weer terug ga. Ik wil hier eigenlijk nog helemaal niet over nadenken. Maar ergens kan ik ook niet wachten om mijn familie en vrienden weer te zien. Maar dat komt tegen die tijd wel, eerst de andere helft van dit jaar!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active