Charline in California

Halloween, San Fransisco & tennis || October

Heeey, maand drie hier in the States alweer. En ik heb toch weer veel meegemaakt. Ten eerste moet ik zeggen dat ik soms serieus best lang moet nadenken over hoe je woorden ook alweer in het nederlands schrijft. En mijn spelling is nooit echt goed geweest, maar nu wordt dat soms toch wel lastig hahah sorry daarvoor, maar daar moet je maar even overheen lezen dan.

School is nu heel gewoon geworden. Ik weet precies waar alles is en hoe het werkt. Aan het engels ben ik helemaal gewend en in de klas weet ik precies wat er verwacht wordt en wat ik wel en niet mag/ kan doen. Mijn cijfers zijn nog steeds goed. Toetsen weet ik vaak niet eens dat ik ze heb of ik vergeet het. Huiswerk heb ik wel, maar dat heb ik altijd vrij snel af. Je hebt hier trouwens best veel quizzes, dat is een toets met maar een paar vragen. Zo ziet de leraar of de klas het snapt of niet. Biology zijn alle toetsen open notes, anders wordt het te moeilijk hahah. Je hoeft dus niets te leren of weten zolang je je notes bij je hebt. Ik moet wel zeggen dat er veel mensen zijn die dus niets in de klas doen en dus een F op de toets hebben... Government is wel interessant nu met de verkiezingen. We kijken alle debates en vooral met deze twee is dat heel interessant. En als laatste engels is wel lastiger. Ze gebruiken hier regelmatig woorden die ik niet ken en dat maakt het soms wel moeilijk om het te volgen. Maar ik probeer zo goed mogelijk te luisteren en echt actief mee te doen en dan gaat het opzich best wel goed.

Dit was de laatste maand dat ik tennis had. Het seizoen is over. Ik mocht wel naar de laatste away game, want ik had goede scores. Helaas had ik deze keer verloren, dit was de enige keer in het hele seizoen. De dag erna was dan echt de laatste keer tennissen. Het was een home game, maar wel een speciale. Het was namelijk de pink out game en senior night. Oktober is de breast cancer awareness month en elke sport heeft dan een dag dat je roze draagt. Ik had van mijn host mom een roze strik gekregen voor in mijn haar. En voor senior night hadden de lagere klassen voor mij en alle andere seniors posters gemaakt met onze namen en balonnen op gehangen. Op mijn poster hadden ze de vlag en een nederlands woord geschreven, echt super leuk! Aan het einde van de game kregen we een kroontje en een zakje met snoepjes en werden er foto's gemaakt. Ik ga het team echt missen. Het was echt super gezellig met ze en ik ben echt blij dat ik tennis heb gedaan.

Als afsluiter van het tennis seizoen hadden we bij iemand thuis een bonfire. We hadden eerst pizza en chips gegeten en spelletjes gedaan. Daarna zaten we om het kampvuur en hebben we s'mores gemaakt. Dit is een koekje met marshmallows en chocola ertussen. Echt heel lekker, maar behoorlijk vullend. Het was echt heel leuk en een mooie afsluiting.

Verder ben ik met McKenzie, mijn host mom en haar vriendin naar Knott's scary farm geweest. Dit is te vergelijken met walibi fright night. Er waren mazes met verschillende thema's waar mensen je lieten schrikken. Mijn favoriete maze was infected, hier moest je zombies neerschieten. Door het park liepen ook van die verkleede mensen die je lieten schrikken. Het was echt heel leuk en ik ben 1 keer echt heel erg geschrokken. Dit was in een maze waar het super donker was en ik liep vooraan en zag niet waar ik heen moest dus ik liep recht op zo'n verkleed persoon af. Ik schrok me echt kapot hahahah.

Ook heb ik mijn eerste aardbeving gevoeld. Deze zijn hier heel vaak en zijn niet heftig ofzo. Het voelt zo raar. We zaten in de bioscoop en het voelde als een soort special effect. Het was maar heel kort trouwens. Laatst had ik op school een earthquake drill. We moesten eerst onder de tafels gaan zitten en als de trilling over is moeten we naar buiten naar het voetbalveld. Hier worden we dan geteld.

Verder ben ik deze maand naar San Fransisco geweest! We vertrokken donderdag na school. Vrijdag zijn we bijna de hele dag naar een college geweest voor mijn zus. Het was vooral lang met de vele presentaties, maar de rondleiding vond ik wel leuk. Het was interesant om te zien hoe een college er hier uitziet. Het was wel een kleine college. 's avonds zijn we op pier 39 gaan eten in een vis restaurant. We zijn hier met de metro en een uber heengereden. De volgende dag zijn we 's ochtends weer terug naar de college geweest. Dit keer deden we een soort spelletjes en werd er weer wat verteld. Daarna gingen we San Fransisco in. We zijn over de Golden Gate Bridge gereden en hebben foto's gemaakt. Daarna doorgereden naar Lombard Street, Chinatown en toen weer naar Pier 39. Hier hebben we even gewinkeld en een paar zeeleeuwen gezien. Het regende hier heel hard dus zijn we daarna terug gegaan naar het hotel. Het was echt heel gaaf om in het echt te zien! Vooral de Golden Gate Bridge, die is echt zo mooi.

Met Cynthia ben ik naar een pumpkin patch geweest. Hier hebben we foto's gemaakt en een pumpkin uitgezocht. Ik had een kleine/middel uitgekozen. Met de pumpkins zijn we naar haar huis gegaan en zijn we ze gaan carven (dit is geen nederlands maar oke). Ik heb een spookje gedaan dat lijkt op het snapchat spookje. Echt best schattig. Het was makkelijker dan ik had verwacht eigenlijk. Het was echt leuk om een keer te doen en ik zit nu helemaal in de halloween sfeer.

Ook heb ik mijn eerste echte halloween gehad! Cynthia had mijn makup gedaan en het zag er zo gaaf uit. Ik was samen met haar als vampier, foto's staan op facebook. We gingen trick or treaten met haar twee zusjes en broertje en haar ouders en oom waren er ook bij. Niet echt veel huizen deden mee en het was op maandag, maar we zijn naar de straat gegaan waar veel mensen heen gaan. Hier waren veel huizen versierd en liepen veel mensen rond. We waren vrij laat dus redelijk wat huizen waren al door hun snoep heen, maar dat is niet erg. Ik heb hoe dan ook vrij veel snoep en belangrijker een hele ervaring rijker.

Het gaat heel goed hier. Ik heb het heel erg naar mijn zin en wil echt nog niet terug. Maar ik wil even zeggen tegen de mensen die denken dat ik op een jaar lange vakantie ben dat dat echt niet het geval is. Ik heb gewoon school en huiswerk, in huis heb ik ook gewoon kluisjes te doen en het is echt niet altijd even makkelijk om ver weg te zijn van je vertrouwde omgeving. Dingen zitten soms tegen en gaan niet zoals je hoopt, maar die moet je accepteren en doorgaan. Ik waardeer kleine dingen hier zo erg en naar de supermarkt gaan vind ik bijvoorbeeld al leuk. Hierdoor kom ik vrij makkelijk de dagen door. Ik waardeer nederland nu echt best veel en ben blij dat ik daar vandaan kom.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active