Charline in California

First month in California!

Hoi allemaal,

Ik ben nu een maand in Amerika en wat gaat de tijd toch snel. Ik heb ook al zoveel gedaan! Omdat sommige mensen het leuk vinden om mijn avontuur te volgen ga ik hier schrijven wat ik de eerst maand allemaal heb meegemaakt.

10 augustus was mijn eerste schooldag op Patriot High School al. Ik zit in 12th grade en dat betekent dus dat ik een senior ben! Ik heb de vakken Algebra 2, biologie, psychologie, US government & engels. De meeste vakken waren verplicht alleen psychology heb ik zelf gekozen. Verder heb ik een open first, dit betekent dat ik het eerste uur niet hoef te komen en in plaats van rond 7 uur dus pas rond 8 uur begin. De lessen en toetsen hier zijn bijna altijd meerkeuzen en best makkelijk. Op mijn school hebben ze geen lockers, deze zijn ook niet echt nodig aangezien we chromebooks hebben en je dus niet echt veel hoeft mee te nemen naar de klas. Het 4e uur is mijn homeroom, hier zeggen we dus de pledge en krijgen we het school nieuws te horen. De school hier is best streng en lopen veel supervisors rond en als je de school wil verlaten voordat de lessen over zijn moet een ouder je uitchecken. Trouwens gangpassen worden hier heel serieus genomen als je tijdens de les ergens heen moet moet je echt een gangpas bij je hebben.

Na school heb ik tennis training. Het team is heel gezellig en ik leer hier makkelijk nieuwe mensen kennen. Ik ben dus heel blij dat ik tennis heb gekozen. Het duurde wel even voordat ik kon beginnen, omdat ik eerst een verklaring moest hebben dat ik gezond was om te sporten. Bij de training rennen we ook vaak wat echt heel vermoeiend is met dit warme weer hier.

Ik heb al 3 keer paardgereden. Het gaat steeds beter, maar ik vind het nog steeds wel spannend. Vooral de laatste keer, het paard waar ik op zat schrok en maakte een soort sprongetje. Dit was wel eng, maar ik ben er niet afgevallen. Toch wil ik zeker vaker paardrijden en beter worden.

Ook ben ik naar medival times geweest. Dit is een paarden show met een mideleeuws thema. Tijdens de show krijg je eten dat je met je handen moet eten. Dit was erg leuk om een keer mee te maken, maar eten met bestek vind ik toch wat makkelijker hahha.

Verder ben ik ook naar een rodeo geweest. Stier rijden zit er heel gaaf uit, maar ook echt heel pijnlijk! Er waren ook 6jarige jongetjes die op schapen rijden en zo lang mogelijk proberen te blijven zitten. Net als stier rijden maar dan voor kleinere kinderen. Ook waren er cowboys die koeien vangen en meiden op paarden die met vlaggen van sponsors rond rijden. Na de rodeo was er nog een dance, hier deden ze allemaal linedance dingen. Dat zag er echt heel ingewikkeld uit.

Ik ben ook naar Los Angeles geweest! Ik heb de walk of fame gezien, TCL chinese theatre, Beverly Hills & santa monica. Dit was zo gaaf om in het echt te zien! The walk of fame had ik me anders voorgesteld eigenlijk. En wow wat staan er grote en mooie huizen in Beverly Hills! Toen we weer naar huis gingen hebben we onderweg gegeten bij een dinner waar serveersters of rolschaatsen naar je toe komen en in het thema jaren 50. Echt super leuk!

Als laatste ben ik afgelopen vrijdag naar een football wedstrijd geweest. We hebben helaas verloren, maar wat een schoolspitit hebben ze hier. Mijn schoolkleuren zijn rood en zwart en dat had bijna iedereen dus aan. Ik begreep eigenlijk vrij weinig van het spel. Het lijkt gewoon op elkaar omduwen hahah. Ook vond ik het heel leuk om de cheerleader te zien.

Ik heb het hier heel erg naar mijn zin en de tijd gaat veel te snel. Ik voel me hier al helemaal thuis. Toch is het naast alle leuke dingen niet altijd even makkelijk. Vooral de eerste weken wanneer je nog niemand kent waren af en toe wel moeilijk, maar dat komt helemaal goed. Ik wil hier zeker nog lang niet weg!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active