Charline in California

Las Vegas en lockdown || februari

Hey ben ik weer. Deze blog is iets later dan verwacht, maar februari was ook zo snel voorbij. Er is weer veel gebeurd. Dit was alweer de 7de maand dat ik hier ben, echt ongeloofelijk.

Februari de maand van Valentijnsdag. Ik had niet echt wat bijzonders verwacht, maar toen ik op school aankwam hingen de gangen vol met hartjes. Iedereen had een hartje met zijn/haar naam erop. Verder had ik van Cynthia chocola gekregen. Ik heb van andere mensen meer stukjes chocola, cookies en cupcakes gehad van wat zij hadden gekregen en ik heb mijn chocola ook uitgedeeld. Het was dus uiteindelijk een gezellige dag!

Ongeveer twee weken geleden hadden we op vrijdag een lockdown. De high school in de buurt had een walkout en ze kwamen naar mijn school. We moesten dus ook het 6e uur in ons 5e uur blijven. Na school waren ze weer weg, dus we waren gewoon normale tijd uit gelukkig. Practice werd wel gecancelled, ook omdat het zou gaan regenen. Het was toch wel een ervaring hoor en gelukkig was het niet echt wat ernstigs dus dat was goed. Mocht je interesse hebben waarover het ging: http://www.pe.com/articles/class-825732-students-protesting.html

Ookal hadden we op maandag vrij, track ging gewoon door. Ja ja deze maand ben ik weer elke schooldag aan het trainen. Geen polstok springen meer, maar wel af en toe hoogspringen en veel rennen. Het is wel heel gezellig enzo dus dat is goed.

Ook zijn we de maandag dat we vrij waren naar Los Angeles geweest. Niet de walk of fame enzo, maar naar het fashion district. Mijn hostmom moest daar wat halen. Ze hebben er echt van alles. Het is dat ik niet echt geïnteresserd ben in fashion, maar anders zou je hier echt wel hele gave dingen kunnen kopen en maken. Verder zijn we door het homeless deel gereden omdat dat in de buurt was. Er waren zoveel daklozen echt wow niet normaal. Overal waren tentjes en alles, echt erg eigenlijk.

Dinsdag hadden we een speciaal rooster als gevolg van de lockdown. We hadden pauze in groepen en mochten alleen het lokaal verlaten met een bergeleider om je lunch te halen. Je eten moest je dus in je 4e uur eten. Gelukkig heb ik student store dat uur en dat was dus niet zo erg. Daarnaast was de store gesloten, maar wij konden nog wel dingen kopen.

Verder heb ik deze maand met Merel, Kim en Beatrice geskyped. Dit was erg gezellig. Het was leuk om te horen hoe zij het ervaren en hoe het leven daar is. Want we zitten dan allemaal in Amerika, maar in totaal andere delen. Daarnaast is elke hostfamily en alles natuurlijk anders. En toch maken we ook redelijk hetzelfde mee.

Afgelopen weekend ben ik naar Las Vegas geweest! We vertrokken donderdag na school en kwamen daar 's avonds aan. We zijn wat gaan eten en door de Strip gaan rijden. De volgende dag begonnen we met de zoektocht naar Starbucks. Na het ontbijt zijn we wat rond gaan lopen. Door het hotel waar we sliepen (Paris hotel), langs allemaal winkels in Planet Hollywood en we zijn gaan lunchen. Daarna gingen mijn hostmom en hostsis weer terug want ze moesten werken zaterdag. Ik had dus een middag voor mezelf en ben naar het winkelcemtrum in het thema van Venetië geweest en heb de gondels gezien enzo. Daarna ben ik naar Ceacars Palace geweest en ben daar ook helemaal doorheen gelopen. Verder heb ik nog een paar kleinere hotels gezien en ben ik terug gegaan. 's Avonds ben ik met mijn hostdad ergens gaan eten en zijn we naar downtown Las vegas gegaan. We zijn door een paar casino's gelopen, alle lichtjes en dansers/stripers gezien en en de show op het plafond. Als laatste ben ik naar de Bellagio watershow gegaan, dat was best gaaf!

De volgende dag was ik echt de hele dag alleen. 's ochtends ben ik wat door en om het hotel gelopen (er is altijd wat nieuws te ontdekken in een hotel zoals Paris) en ben weer naar Statbucks gegaan. Na het uitchecken ben ik naar de andere kant van de strip gelopen. Langs de Hershey's store en New York New York. NY was heel gaaf van buiten, maar van binnen niet zo speciaal. Daarna door naar Excalibur en Luxor. Luxor was wel echt haaf van binnen, je kon helemaal naar de top van de pyramide kijken. Verder ben ik naar de m&m store en coca cola store geweest en nog wat kleinere winkels. En toen was het alweer tijd. Voordat we naar huis gingen zijn we nog even langs het welcome to Las Vegas sign gegaan en toen was het echt voorbij.